De benzineprijs is torenhoog!
Ik baal ervan dat de regering ons bedroog.
Laten wij toch een aktie starten!
Autorijders bestorm het Malieveld,
ons kwartje terug!! Zonder geweld!!…
De benzineprijs was nog nooit zo hoog.
Bij elke tankbeurt schrik ik telkens weer,
Vooral als ik na afloop moet betalen.
De prijzen zullen nooit een keertje dalen,
De Staat verhoogt de prijzen meer en meer.
Begonnen met het kwartje van Wim Kok,
Maar nu geeft elke tankbeurt mij een shock.…
Voor Shell & Co een vette oorlogsbuit,
maar u krijgt bij de pomp een hartverzakking,
hun woekerwinst betekent uw verzwakking,
geen wonder dat het volk de noodklok luidt.
Het kabinet toont tweeërlei begrip:
‘Een zaak van in de knijp en in de knip.’…
Het stikstofplan trapt boeren op de tenen,
Te hoge prijzen aan de pomp, voor gas,
Nee, níet dat vroeger alles beter was,
Maar dit is bijna niet meer bij te benen.
Kortom, ik wil dit kabinet gaan dwingen,
Om de hoeveelheid dichtstof terug te dringen.…