inloggen

Snelsonnetten

snelsonnet (nr. 7.442):

Reclamemaffia

‘de allernieuwste deo: cool! magneet!’
‘doorlopend vliegen alle chicks je aan!’
‘je kan echt nooit meer zonder deo gaan!’
[reclamebazen denken: lik me reet]

Kom op jôh, trap toch niet meer in die shit
Reclame!? Weet je nóg niet hoe het zit?

... Ik erger me steeds méér aan al die overdreven, stupide, leugenachtige, reclames die de consument de hemel op aarde beloven…

Na een verhitte discussie en om af te koelen heb ik het distichon gewijzigd. ...


Zie ook: https://janbontje.wordpress.com/

Schrijver: Jan Bontje
7 Nov. 2021

4.0 met 28 stemmen aantal keer bekeken 304

Er zijn 10 reacties op deze inzending:

Naam:
M
Datum:
9 Nov. 2021
@Jan Bontje

Waarom ben jij des zondags zelden vrij
Van ietwat vreemde, haspelende smetten
In aan de kook gebrachte snelsonnetten?
Laat ons zes regels zien met pointe erbij!
Naam:
Jan Bontje
Datum:
8 Nov. 2021
Speciaal voor M en Bet Weter dit alternatief:

Kom op jôh, trap toch niet meer in die shit
Reclame!? Weet je nóg niet hoe het zit?

Zó dogmatisch ben ik nu ook weer niet...

Voor allen: het gaat mij uiteraard niet om die deo, maar om de walgelijke reclamemaffia als maatschappelijke en financiële etterbuil.

Poëtische groet,
Naam:
Bet Weter
Datum:
8 Nov. 2021
Geef het maar op Wim. De “vrijdenker” bepaalt in een zich niet bewuste starheid zijn eigen dogma´s en dan rijmt in dit geval alles op ”geval”.
Naam:
M
Datum:
8 Nov. 2021
Je bent anders wel een apart geval Jan, om wederom in je eigen val te lopen!...
Zou me anders eerder druk maken om het provocerende lichaamsdeel in r.4 Naad of spleet was leuker geweest. Nu heb je daarmee lieden uit Vriesland uitgelokt om liederlijke taal uit te slaan...

Succes verder en tot zondag maar weer!

M
Naam:
Jan Bontje
Datum:
7 Nov. 2021
Beste Wim,

ik kan niet zo goed overweg met starre, dogmatische, dus overbodige regels en lap die dus aan mijn laars.
"die val" rijmt uitstekend op "geval".
Naam:
Wim Overweg
Datum:
7 Nov. 2021
voor de zoveelste keer: laat godsamme val niet op geval rijmen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn voor iemand die zich nota bene woordenaar noemt?
Naam:
Bet Weter
Datum:
7 Nov. 2021
Ach Jan, is het niet gewoon de mens die verleid en misleid wil worden. Het aan de zijlijn roepen hoe erg het allemaal is zet geen zoden aan de dijk. Het wijzen naar reclamebazen, oliereuzen, techgiganten etc. is in feite wijzen naar jezelf. Vraag en aanbod bepaalt de markt. De mens weet best dat ie bedonderd wordt maar laat zich graag bedonderen omdat het consumeren in zijn genen zit. Jij hebt dit snelsonnet ook niet op een lei met een griffel geproduceerd vermoed ik.
Naam:
Christiene M. de Vries
Datum:
7 Nov. 2021
Beetje late conclusie, na ruim 60 jaar reclame, JB. :-D
Enfin, een mens is nooit te oud om te leren.
Oh, en wees vooral blij dat de meest walgelijke reclames niet over mannen gaan, maar over pislekkende, vaginaal schimmelende, zweetstinkende, zichzelf bevredigende, geldverslindende, haarverliezende vrouwen die in hetzij een moederrol 'achter het aanrecht' worden afgebeeld, hetzij als slet in schamper ondergoedje gekleed.
Dan is een onschuldige deo voor mannen aangeprijsd met de stem van een jong grietje nog niet zo irritant, denk je wel? ;-)

@M - Misschien worden jullie steeds ouder M. Daar al bij stil gestaan?
Naam:
Jan Bontje
Datum:
7 Nov. 2021
Bedankt voor je reactie, M.
Het gaat er niet om dat IK me erger. Ik erger me, omdat er een miljarden business is die én mensen misleidt én giga winsten voor een kleine groep oplevert én grondstoffen en energie onnodig verspilt én het consumentisme (dat ook milieu vijandig is) bevordert...
Naam:
M
Datum:
7 Nov. 2021
Wind je niet zo op Jan, gewoon uitzetten die onzin. Lijkt wel of ze steeds jonger worden die chicks die die flauwekul moeten inspreken. Allemaal diezelfde opgefokte geknepen stemmetjes...
Amerikaanse jive...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je emailadres voor anderen in beeld verschijnt)