3522 resultaten.
Waarom mama?
hartenkreet
3.5 met 15 stemmen
1.252 mama, waarom hou je niet van mij
zoals ik ben?
mama, waarom kun je mij niet accepteren?
mama, waarom ben ik niet diegene die
jij wil dat ik ben?
Want dat is mij wel duidelijk geworden
ik ben anders dan jij
anders dan je dacht
maar anders is toch niet verkeerd?
je bent teleurgesteld in mij
ik ben niet de dochter waar
je van droomde
en dat…
DROMEN
netgedicht
2.4 met 10 stemmen
1.623 de dromen
die de dagen
doordringen
die
de dreiging dragen
dat dit doelloos
dromen
de dagen doodt
die dagen
doen denken
dat de
diepe droefheid doorgaat
dat de
1000 dromen doen
dwalen
dat
de dwaasheid danst…
Vergeten moeder...
netgedicht
3.7 met 12 stemmen
986 Druppels tikken tegen de vensters,
achter mij gensters in de open haard.
Geflikker op een kaart die erboven hangt;
reeds lang verlangt mijn hart naar jou.
De herfstkou grijpt mij aan.
Jij, hier ver vandaan, een ander land.
Het eenzame strand waar jij nu loopt,
verlaten, liefde onverhoopt verloren...…
Vlinders
netgedicht
2.3 met 19 stemmen
1.424 Tussen de bomen in het veld
vliegt een vlinder met fluwelen
vleugels langs een zachte wang
om mijn eenzaamheid te helen
Tussen de bomen uit de wind
zonnestralen die verschijnen
voel ik vlinders in mijn hoofd
die in mijn verdriet verdwijnen
Tussen de vlinders in het veld
vlieg ik als een kleurig wezen
vleugels aan mijn beider hand
kan…
diep van binnen..
hartenkreet
4.4 met 31 stemmen
1.994 Diep van binnen
voel ik me ziek.
Diep van binnen
wil ik er niet meer zijn.
Ik wil naar mama toe
bij haar en Knabbel zijn..
Ik wil niet meer leven
op deze wereld.
Mijn ogen staan echt wel open
ook al zeggen ze van niet.
Al zeggen ze dat ik fantaseer
ik weet dat het niet zo is.
Ik vlucht alleen maar weg van de wereld
buiten mijn kleine…
Bang
hartenkreet
3.8 met 8 stemmen
1.249 De angst lijkt ver weg
alsof het boven de wolken zit.
En soms als een regenbui
komt als ik het zeg
Maar dan zeg ik het niet
het is geen bestelling.
Hij komt vanzelf
en niemand die dat ziet.
Hoe verdwijnt het weer
dat enge gevoel.
Gewoon door sterk te zijn
want ik wil het niet meer…
Echt
hartenkreet
4.0 met 16 stemmen
1.313 Vanmorgen bij het opstaan
had ik niet een reden
om fluitend aan het werk te gaan
of me zelfs maar aan te kleden
Niemand die me missen zal
als ik een dagje binnen blijf
van de wereld weggesloten
gedachten stollend in mijn lijf
Niets lijkt nog belangrijk
geen vreugde of verdriet
en zelfs de diepste liefde
och nee, het raakt me niet
Waar…
Heimwee
hartenkreet
4.4 met 9 stemmen
1.126 Koude handen,
stille nachten,
warme handen,
mooie nachten.
Ik mis je
je warmte
je gezelligheid
je uitstraling
je....
je alles
warme handen op mijn rug
scherpe nageltjes die herinneringen achterlaten
bekende adem
een bevriezende muur
ik kan je niet aanraken
ik voel je niet
ik zie je niet
ik weet alleen dat je van me houdt…
alleen
netgedicht
3.7 met 22 stemmen
1.483 Ik denk dat ik voor altijd..
alleen wil zijn..
niemand die mij troost..
maar ook niemand doet mij pijn..…
Ik zocht je
hartenkreet
3.9 met 15 stemmen
1.354 Ik zocht je in kindergelach
Zo onschuldig, zo teder en zo zacht
Maar geen enkele lach
Die jou bij me bracht
Ik zocht je in zonnestralen
Je ogen, je stem en je haren
Maar geen enkele straal
Die jou bij me bracht
Ik zocht je in anderen
Mijn hoop, mijn lot en mijn verlangen
Maar geen ander
Die jou bij me bracht
Ik zocht je in mijn eigen…
Iemand
hartenkreet
4.0 met 4 stemmen
949 De muur is de dag die
niet verandert
en de tijd
verandert in iets
dat niet verdwijnt
of vervalt
want er is iemand
die
niets anders
meer wenst.…
Nacht
hartenkreet
3.5 met 8 stemmen
1.061 Stilte in de duisternis
horen wat gefluister is.
Vergeten wat het is die tijd,
staren in de eenzaamheid.
Het zweven door je hoofd
zo heel intens verdoofd.
Slaapdronken is de nacht
die stil verdriet verwacht...…
eens .....
netgedicht
2.8 met 20 stemmen
1.884 eens
op een dag
als vandaag
zal ik sterven
net als jij
het is
ook daarom
dat ik je vraag
blijf je
tot die dag
bij mij?…
tranen van verdriet
hartenkreet
4.1 met 20 stemmen
1.565 ik zit op mijn kamer,
helemaal alleen.
ik luister naar de stilte,
naar de stilte om mij heen.
zacht hoor ik de regen,
tikkend tegen het raam.
de maan schijnt door de wolken,
en de wind fluistert jouw naam.
ik voel me ongelukkig,
eenaam, koud en bang.
kan mijn tranen niet bedwingen,
en ze glinsteren op mijn wang.
snel veeg ik ze weg…
3 maanden
hartenkreet
4.0 met 11 stemmen
960 3 maanden zat ik binnen,
3 maanden getreurd.
3 maanden zitten denken,
aan wat er is gebeurd.
's nachts kon ik niet slapen,
voor een hele lange tijd.
ik wil je wel vergeten,
maar ik wil je ook niet kwijt.
3 maanden niet naar school,
3 maanden graag alleen.
nu, 10 maanden later,
er nog steeds niet overheen.
wat heb ik verkeerd gedaan…
is geluk voor iedereen?
hartenkreet
3.5 met 20 stemmen
1.351 op het puntje van mijn tong
liggen bittere woorden
te midden van mijn hart
zijn dingen die er niet horen
tranen, geen lach
verdriet, pijn, ongeluk
ales wat negatief klinkt
maakt mijn wereld stuk
soms denk ik wat een hel
is het leven echt zo slecht
en is geluk en vreugde
hier ook niet voor mij weggelegd…
Twee dagen zonder jou..
hartenkreet
3.2 met 6 stemmen
897 Het gaat goed, jouw smsje was precies op tijd!
Ook daarom vind ik jou zo'n bijzondere meid.
Je weet het altijd weer klaar te spelen,
om mij toch een berichtje toe te spelen.
Nog nooit heb je me hoeven teleur te stellen,
iets wat ik steeds weer tegen je blijf vertellen.
Het gekke is, vandaag mis ik je niet meer,
maar kijk ik reikhalzend…
Drie dagen zonder jou..
hartenkreet
2.8 met 4 stemmen
793 Eenzaam en alleen vecht ik mij door deze dag,
nóg 3 dagen zonder jouw lieve lach..
De strijd tegen mijn gevoelens heb ik verloren,
de tranen achtervolgen mij als sporen.
Ik probeer de dag te doden met mooie muziek,
maar in elke toon ontdek ik bepaalde symboliek.
Het lukt niet, alles wat ik doe gaat fout,
het is niet anders, jouw gemis slaat…
Vier dagen zonder jou..
hartenkreet
3.0 met 4 stemmen
774 Vandaag zijn we op de helft, het begin was zwaar.
Even voelde ik mij ontroostbaar.
Maar gelukkig moest ik aan de slag.
Nagenoeg de hele dag.
Ik was onder de mensen,
had even geen tijd voor mijn diepste wensen.
Maar ik bleef wel wanhopig hopen op een bericht.
Het zou mijn zwaarmoedige gevoelens zo hebben verlicht.
Maar het bleef stil,…
Vijf dagen zonder jou..
hartenkreet
4.0 met 3 stemmen
775 Weer één dag voorbij, nóg 5 dagen...
de tijd lijkt steeds meer te vertragen.
Toch had gisteren nog wat in petto:
jij stuurde mij een sms "kado"!
Je was goed aangekomen; een zorg minder!
Was ik toch ook maar daarginder!
Het was gaaf dat je zo snel van je liet horen,
voor een tijdje voelde ik mij wat minder verloren.
Maar antwoorden…
Traan
hartenkreet
2.9 met 8 stemmen
1.175 Een traan glinstert eenzaam in mijn oog
Glijdt over mijn wang
Laat een pad achter
Een eenzaam pad vol verdriet
Het verdriet van jaren eenzaamheid
Glijdt langs mijn neus en mond
Streelt mijn kin en verdwijnt
Ik zucht diep
Het is voorbij…
Zes dagen zonder jou..
hartenkreet
3.0 met 1 stemmen
906 Eén dag is (bijna) voorbij, maar de nacht bracht weinig rust.
Zelfs in mijn slaap lieten mijn gevoelens mij niet met rust.
Ik probeerde wat terug te denken aan de afgelopen dagen,
om zodoende die vervelende gevoelens te verjagen.
Zodoende deed het gemis niet zo´n zeer.
Maar toch voelt mijn hartje heel erg teer.
Het smacht zo vreselijk naar…
Zeven dagen zonder jou..
hartenkreet
2.3 met 3 stemmen
817 Amper uit mijn gezichtsveld verdwenen,
begin ik al om je gemis te wenen.
Zeven hele dagen zonder jou,
mijn hart schiet nou al in de rouw.
Moet ik me er tegen verzetten,
of moet ik mijn hartje stilzetten?
Zeven dagen zonder enig teken,
gaat dit mij opbreken?
Een paar mooie dagen gingen snel voorbij,
maar jouw vertrek kwam zo snel dichterbij…
Twee geloven kunnen niet samen?
hartenkreet
3.5 met 4 stemmen
896 Mijn hart gestolen
door een schoonheid en zo stil
probeer ik z´n hart door te komen met een hopeloze gil
maar een muur van geloof en cultuur scheidt onze wegen en breekt mijn hart
onze wegen zullen scheiden
Ja over een hele tijd leven wij voor altijd apart
iedere traan een druppel van emotie en pijn
zal voorgoed vloeien, zal voorgoed in mijn…
gemis
hartenkreet
3.4 met 7 stemmen
1.169 Steeds als ik je zie
ben ik verlegen en verdoofd.
Als ik alleen ben,
spook enkel jij nog door mijn hoofd.
Ik denk aan je
op elk moment van de dag.
Ik droom van je
elke seconde van de nacht.
Liefste,
ik hou van je
met heel mijn hart.…
Missen
hartenkreet
2.7 met 6 stemmen
1.480 Missen is een woord
Dat je niet graag hoort
Het verdriet dat je iemand kwijt bent doet pijn
Dat is niet fijn
De pijn van het missen wat je dierbaar is
Dat ben je kwijt, niet voor even maar voor altijd
Je hebt het gevoel dat je door de grond zakt
Steeds verder ga je van je pijn af
Je hebt het gevoel dat je alleen op de wereld staat
Maar…
Doe het alleen
hartenkreet
3.4 met 7 stemmen
900 Kon ik je maar bellen
En zeggen wat ik voel
Kon ik je maar zeggen
Hoeveel tranen er zijn geweest
Een simpele zin
Een simpel gebaar
Het gaat niet goed
Ik heb je nodig
Je armen om me heen
Is wat ik nu wil
Vraag het niet
Zeg het niet
Mijn ogen smeken
Naar een spiegel die niet kijkt
Kan ik het je vertellen
Zonder je te spreken
Mijn…
hallo?!?
hartenkreet
3.0 met 6 stemmen
1.185 Is er iemand die weet wat ik bedoel?
Is er iemand die weet wat ik voel?
Is er iemand die mij hoort?
Geef mij dan antwoord!
Kom naar mij of laat wat horen!
Want ik ben niet alleen voor die onzin geboren
Liefde en geborgenheid is wat ik zoek!
En met een vriendelijk verzoek
Vraag ik is er iemand die mij hoort?
Zo ja geef dan antwoord!…
Zon maakt plaats voor de maan
hartenkreet
5.0 met 2 stemmen
941 Zoete regen valt uit de lucht
Bij zonsondergang
Kijk niet gek als ik in mijn woorden vlucht
Want eigenlijk ben ik bang
Voor alles wat fout kan gaan
En alles wat verkeerd begrepen worden kan
Dan zou ik het liefst af willen reizen naar de maan
Want als die zoete regen valt op mijn huid
Waar wij samen dan in staan
Dan maakt het me allemaal…
Klote Gevoel
hartenkreet
3.0 met 2 stemmen
1.169 Weer een klote gevoel
En weer niemand die begrijpt wat ik bedoel
Want jou heb ik nu nodig
De rest is overbodig
Maar weer ben jij er niet
Dat doet mij ongelovelijk veel verdiet
Als jij er maar voor 1 keertje was
Dan was ik in mijn sas
Dan kon ik je vertellen wat er is
En dat ik je daarom zo erg mis
Maar goed ik zie je morgen zegt…