'T IS GEEN FEEST VOOR HET BEEST!!!
En dan duidt mijn man
op onze bruinharige hond
onze labrador van 10
Mika met z'n lieve snuit
hij loopt nu met hem buiten
als het maar even kan in de schaduw
hondenbakje water mee
en natuurlijk veel in de zee
rennen doen ze met mate
het zijn doorgewinterde maten
dus ook in de zomer met hittegolf
wordt er geen balletje gegooid
afkoelmatje in de huiskamer
en ventilator op de bench
niet het dier maar de mens
is verantwoordelijk voor het klimaat
dat maakt hij voor Mika zo aangenaam mogelijk
want 'T IS GEEN FEEST VOOR HET BEEST!!!
... De losse uitspraak 'T is geen feest voor het beest' bracht mij tot deze hartenkreet, opgedragen aan alle dieren met hun bazen!! ...
Zie ook: http://www.janjacobkrediet.nl
Schrijver: Jan Jacob Krediet Van den Bos
Inzender: Jan Jacob Krediet, 24 juni 2026
Geplaatst in de categorie: dieren

Er zijn nog geen reacties op deze inzending. Schrijf de eerste reactie!