inloggen

Sorteren op:

Varen

1.0 met 1 stemmen aantal keer bekeken 563
De waarheid is een zeilboot die zich laat leiden door de wind Het is die ruk of windstoot die voor jou het gezochte vindt…

varen

3.0 met 7 stemmen aantal keer bekeken 476
we voeren van het grote eiland naar het kleine in het begrensde landschap van de boot toe, lach nou, zei ze vanachter de camera sieraden bungelden onstuitbaar mee zijn verre glimlach wrong zich stroperig naar buiten hij keek door het raam opdoemende rotsen weerkaatsten zijn blik hij deed de ogen dicht…

Vaar

4.0 met 26 stemmen aantal keer bekeken 835
Vaar. Niet wel of waarachtig, Maar vaar. Met de boot uw nahier in. Tot je lucht noch aarde kent. En ... draai dan. Snel en zonder angsten. Draai tot je weer bij ons bent.…

Varen ja

4.0 met 1 stemmen aantal keer bekeken 112
Een ziel moet zien te zeilen naar de wal Over een grote, zilte oceaan Dapper door Scylla en Charybdis gaan Een haven of een baai vinden vooral Soms vaart zij in een fuik, loopt in de val Dan heeft ze averij, scheurt haar bazaan Een ziel moet zien te zeilen naar de wal Over een grote, zilte oceaan Loopt averij op en gaat door een dal Ze dobbert…

de VAR

3.0 met 6 stemmen aantal keer bekeken 195
Thuis heb ik – voor een schappelijke prijs – Een VAR met onomstotelijk bewijs.…

VAR

2.0 met 3 stemmen aantal keer bekeken 129
ze ongedecideerd de referee, VAR en KNVB...…
Olean2 maart 2019Lees meer…

VAR

2.0 met 5 stemmen aantal keer bekeken 289
we zien en zien en kijken er niet naar groet de man met een ‘Sieg Heil’ of een ander onduidelijk gebaar of vindt hij iets gewoon geen stijl en was het slechts een wegwerpgebaar de VAR mag zich er over buigen legt een hele groep onder de loep en hoort eventuele getuigen we zijn zo blij met onze VAR bestaande uit menig oude uitgerangeerde…
catrinus3 december 2019Lees meer…

'Aangeschoten' hands

4.0 met 9 stemmen aantal keer bekeken 138
Ik heb van dorst en voetbal veel verstand, Dus had ik me drie biertjes ingeschonken En: “Op de overwinning” vast gedronken, Maar vlak voor tijd raakt plots de bal mijn hand. “Geen strafschop”, zei de scheids (een mensenmens), “Een schoolvoorbeeld van aangeschoten hands.”…

EEN NIEUW LIED

3.0 met 13 stemmen aantal keer bekeken 2.568
(OP EEN BRUILOFT GEZONGEN) 't Was ochtend; een Meisje ging wandlen aan strand; Een bootje, dat vlagde, lei ree; En straks was de vriendlijke Schipper ter hand, Die sprak: 'Schoon Kind, wilt gij mee? 't Is het rechte getij om te varen, Nu de morgenzon glanst op de baren. Grijp moed, Schoon Kind, en vaar mee!…

Onder uw handen

3.0 met 14 stemmen aantal keer bekeken 3.175
Onder uw handen die veilige ogieven* word ik weer de stille de zachte de lieve die vredig d'ogen kan laten varen* over de herfst en de verloren jaren. Onder uw handen mij binnen halen in de kleine portiek van de zeer hoofse zalen waar ik hoor zingen dat vér-ijle lied als ge mijn naam zegt of zacht naar mij ziet.…

EEN NIEUW LIED, VAN EEN MEISJE EN EEN SCHIPPER.

2.0 met 7 stemmen aantal keer bekeken 2.319
(op een bruiloft gezongen) (te zingen op de wijs van 'Der Ritter von Rosen' muziek van Meltitz) 't Was ochtend; een meisje ging wandlen aan strand; Een bootje, dat vlagde, lei ree; En straks was de vriendlijke schipper ter hand, Die sprak: 'Schoon kind, wilt gij mee?…

METHADONA

3.0 met 41 stemmen aantal keer bekeken 2.576
Hij is verslaafd aan snuiven, spuiten, slikken; veel geld dat hij verdiende met zijn benen was kort daarna weer in zijn neus verdwenen, maar er zijn middelen om af te kicken. Dan ligt in ‘t verschiet nog heel veel moois, bijvoorbeeld rechtsback bij Prozakken Boys.…

TO PEEP OR NOT TO PEEP

3.0 met 8 stemmen aantal keer bekeken 485
Vanavond ga ik weer naar het toneel. Als liefhebber ben ik in staat om uren geconcentreerd naar de acteurs te turen. Het is een zeer opwindend tafereel. Zo kom ik keer op keer aan m'n gerief tegen het lage btw-tarief. --------------------------------------------- Het gerechtshof in Amsterdam heeft bepaald dat peepshows toneelvoorstellingen…

To Be Or Not To Be

2.0 met 5 stemmen aantal keer bekeken 273
Wat geeft nu het leven zin? En waar ben je het beste in Een ieder wil zich manifesteren Eigenlijk moet je alles uitproberen Alles is een ruim begrip En comadrinken is vet hip Als je het overleeft een goede test Is de beest uithangen, 'n manifest? Ik blaf en iedereen is bang voor mij Ik ben er als de kippen bij Ik tok en kukel en ik kraai…

To BN or not to BN

Er is nog niet op deze inzending gestemd.aantal keer bekeken 69
De ‘influencers’, oftewel BN’ers met zoveel duizend volgers op het web, doen niet meer mee: “De voorzorgen zijn nep!”, roepen klimaat- en pandemie-ontkenners. Ach beste luisteraars, denk nu ‘ns na: Komt influencer van influenza?…

to grunge or not to grunge

3.0 met 1 stemmen aantal keer bekeken 102
Hij was niet goed genoeg voor het echte werk, dus nu speelt hij enthousiast in de kerk. Met skinny jeans, lang haar en semi-akoestisch gitaar.…

Licht

4.0 met 5 stemmen aantal keer bekeken 306
Het word steeds lichter steeds mooier in mijn ogen meer bloemen komen op meer lichtschepen varen mij voorbij ik kruip in je huid het strekt zich uit over heel je lichaam ik voel een hand elke morgen zacht en licht over mij heen gaan.…

Over de hoop laten varen

3.0 met 1 stemmen aantal keer bekeken 177
Toen ik laatst examen deed Om overal te mogen varen Zei de examinator tegen mij Laat hier “De Hoop” maar varen. Waarom ik voor mijn examen Zomaar alle hoop liet varen Laat zich met het papier op zak Eigenlijk maar moeilijk verklaren.…

Ik snijd in dit ivoor.

0.0 met 2 stemmen aantal keer bekeken 710
Ik snijd in dit ivoor de glimlach van een bruid en een prauw om mee te varen en een schouder waaraan ik slaap, en een hand die stil wordt als maanlicht in de witte schilfers ivoor, en een oog, en een mond, en een oor, en een voet voor de dans in het maanlicht in de witte schilfers ivoor.…

Vol van

3.0 met 5 stemmen aantal keer bekeken 220
schrijvend met letters vol liefde beschilder ik jouw hart waar kleuren vermengen lekken naar daar waar je nog niet geliefd werd op handen gedragen varen we op hoge golven onze vrijheid tegemoet met liefde als onze leidraad…

Haagse Harry ondâh ‘t gras

4.0 met 4 stemmen aantal keer bekeken 378
'Krèg nâh de kankâh' rieptie niet te wènag Toch hep ik steids wat met die gas gehad Maah ja, ik ben getauge in die stad Ik von ze grofhèd in de bek juìs gènag Ech pènlijk dat de scheppâh vamme held Nâh zelluf doâh die ziekte is geveld…

nultijd

4.0 met 2 stemmen aantal keer bekeken 76
je ogen strelen vaar verder verder terug naar de diepte van de nultijd…

liefs,

4.0 met 7 stemmen aantal keer bekeken 1.440
Wolken varen donker, Wolken varen licht, Wolken varen niet, Want de zon is jouw gezicht.…

Het is geen droom meer

Er is nog niet op deze inzending gestemd.aantal keer bekeken 110
Zonnestraal, bliksemschicht Ik denk aan jou Met mijn ogen dicht Jouw handen op mijn hoofd Gaan langzaam door mijn haren Kom liggen naast me bloot Om op een oceaan te varen We zullen kunnen vliegen Samen heel erg hoog Neem die mooie handen Nooit meer van mijn hoofd Zonnestraal, bliksemschicht Ik denk aan jou Met mijn ogen dicht…

Dromen

3.0 met 3 stemmen aantal keer bekeken 269
We varen over zee, en ik vaar met je mee. Alleen in mijn gedachtegang.…
Antje2 maart 2022Lees meer…

Hand in hand....

4.0 met 5 stemmen aantal keer bekeken 1.714
Ik wil niet klagen Maar dankbaar genieten van de dagen Dat we samen hand in hand Wandelen over het strand We durven niet te hopen, Hebben te veel gezien Maar toch......mischien? Zoekend naar schelpen in het zand, Voel ik boven ons Gods hand Als dan ieder van ons zich blij en gelukkig voelt, Dan denk ik, ja zo heeft God het bedoeld.…

hand in hand

3.0 met 6 stemmen aantal keer bekeken 1.060
Hand in hand Met een ondergaande zon Lopen we op het strand Geen mensen om ons heen Behalve het zachte zand en de zee Zijn we niet helemaal alleen. Ik loop in de zee Jij blijft staan Je gaat niet mee Ik duik naar beneden en lach Dat ging wel over Toen ik je niet meer zag Ik zat vast met mijn voet en kwam niet meer boven.…
kelly11 januari 2008Lees meer…

Vaar wel

3.0 met 14 stemmen aantal keer bekeken 2.323
wanneer tranen de laatste dag begroeten jij nooit meer jij zult zijn dan zullen woorden gevangen door de wind golvend zacht fluisteren als stil lispelende klanken vaar wel…
metha12 januari 2006Lees meer…

laat me varen

3.0 met 22 stemmen aantal keer bekeken 351
verberg de deuren van het huis en wanneer de avond alle ramen verbrandt tot een donkere reis zwelt de nacht als een brede rivier met pijnlijke gewrichten de rust zal komen ik weet het zeker; binnen in mij zal een eindeloze tocht zich herkenbaar maken zich openen met niets om over te schreien met paarse bloemen in mijn handen…