Het huisje aan de onderberm
Geboren op het eiland, in de Langstraat,
een huisje tussen Kievit, Koppenaal
en Kagchelland geklemd tussen dijk
en onderberm.
De oorlog stond al aan de horizon,
maar elke ochtend schoof de zon
het raam open, recht in mijn gezicht.
Nog te jong voor de schoolbanken –
de tijd had geen omheining –
speelde ik op de stille onderberm
bij de wagenmakerij.
Ik zag wilde duiven opvliegen uit de bomen,
konijnen schieten over de bleek.
Het is lang geleden.
Maar de jaren dragen mij
meer dan ik hen draag,
en die eerste ochtenden van het begin
gaan nog altijd met me mee.
24 juni 2026
Geplaatst in de categorie: snelsonnet

Er zijn nog geen reacties op deze inzending. Schrijf de eerste reactie!